اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم|مسجد حظیره یزد در تاسوعای حسینی پایگاه واکسیناسیون شد همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی مسجد حظیره یزد که هر ساله میزبان هیأت های عزاداری بوده امسال به دلیل شیوع کرونا به پایگاه واکسیناسیون تبدیل شده است.
۱۴۰۰-۵-۲۷ ۱۶:۱۸ http://fna.ir/34yoy
0

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، مسجد حظیره که به مسجد روضه محمدیه نیز شهرت دارد، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، پایگاه انقلاب اسلامی بود و مبارزات آن دوران به رهبری آیت الله شهید صدوقی از این مسجد انجام می‌شد.

مسجد روضه محمدیه یزد که در بین عامه مردم به حظیره شناخته می شود، هر ساله تا پیش از شیوع کرونا در این ایام مجلس سوگواری برگزار بود اما امسال به پایگاه واکسیناسیون تبدیل شد تا خدمت رسانی به مردم و شیفتگان امام حسین (ع) را به شکل دیگری در کارنامه ثبت کند.

در سال جاری و با شیوع گسترده موج پنجم کرونا ویروس در سراسر کشور همچنین مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص محدودیت در برگزاری عزاداری ها، متولیان این مسجد تصمیم به ایجاد پایگاه واکسیناسیون در این محل گرفتند که با تمهیدات اندیشیده شده در کمتر از ۲۴ ساعت، حظیره یزد به پایگاه واکسیناسیون عمومی علیه کووید ۱۹ تبدیل و ظهر تاسوعا با حضور مسئولان آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام محمد صدوقی از نوادگان آیت الله شهید صدوقی در خصوص این مرکز واکسیناسیون به فارس گفت: با سیستم مکانیزه نوبت دهی در محل، آغاز به کار کرد و همه روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به همشهریان خدمت رسانی دارد.

وی با بیان اینکه تمامی واکسن های در اختیار دانشگاه علوم پزشکی در این مرکز برای تزریق به واجدین شرایط تامین است افزود: علاوه بر تزریق دوز دوم آسترازنکا؛ دو دوز واکسن های برکت و سینوفارم نیز به شهروندان طبق اولویت بندی های سنی وزارت بهداشت، تزریق می شود.

صدوقی هدف از راه اندازی این مرکز تجمیعی را خدمت به عموم مردم در راستای مهار ویروس کرونا دانست و عنوان کرد: از گذشته تا به امروز و بر اساس ویژگی های آیت الله شهید صدوقی که خدمت رسانی به مردم و کمک به همنوع بوده، مسجد روضه محمدیه نیز در طول انقلاب اسلامی این کارکرد را حفظ کرده و به شکل های مختلف ارائه خدمات داشته است.

وی با اشاره به اختصاص این مسجد در موج اول و دوم برای تولید ماسک و لوازم بهداشتی در یزد ادامه داد: با توجه به تعطیلی عزاداری ها و لزوم خدمت رسانی بیشتر به مردم تصمیم بر این شد که در محرم سال جاری و پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ورود همه آحاد و استفاده از همه ظرفیت ها، مسجد روضه محمدیه به عنوان پایگاه مردمی تزریق واکسن کرونا خدمت رسانی داشته باشد.

حجت الاسلام صدوقی مدت زمان راه اندازی و آماده سازی این پایگاه مردمی را ۲۴ ساعت اعلام کرد و گفت: زمانی که تصمیم برای راه اندازی و تبدیل این مکان به مرکز واکسیناسیون اتخاذ شد تا زمان بهره برداری با همت تیم ستادی و عوامل اجرایی خانه فرهنگ صدوقی از روز گذشته اقدامات آغاز شد و در روز تاسوعا این مرکز برای خدمت رسانی آماده است.

انتهای پیام/ص/خ

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول